FAQ
Al sinds 1979 werkt het CPZ aan het werven, opleiden en opvolgen van een groep vrijwilligers die de telefoonlijn, chatlijn en maildienst van de Zelfmoordlijn (1813) bemannen. Onder het motto ‘samen voorkomen’ staan ze daarnaast ook in voor het uitdragen van suïcidepreventie in de brede zin. Ze geven onder meer vormingen en sensibiliseren de maatschappij. Want iedereen kan een rol spelen in de preventie van zelfdoding. Wij danken jou dat ook jij jouw steentje hebt willen bijdragen. Het CPZ is een vereniging die altijd belangrijk is en zeker in deze tijden nog wat extra liefde verdient. Want de dagen worden kouder, nachten worden langer en de uitzichtloosheid maakt het er niet veel gemakkelijker op. Dagelijks sterven er in België 3 mensen aan zelfmoord. 25 mensen ondernemen een poging en gemiddeld 37 mensen bellen uit wanhoop de zelfmoordlijn.
We hoeven helemaal niet ver van huis te denken om aan deze cijfers een gezicht te kunnen geven. Zo'n verdiet komt wel eventjes hard binnen en uiteindelijk maakten verdriet en machteloosheid bij ons plaats voor zin in initiatief. Met ons drietjes gingen wij op zoek naar een manier om het CPZ te steunen. Aangezien wij alledrie sinds een tijdje de brei microbe goed te pakken hebben en onze creativiteit graag delen, leek het ons een logische stap om onze hobby en initiatief-kriebels te combineren. Het begon met een een idee, dan een heleboel opzoekwerk en stress, maar uiteindelijk zijn we bij een eindproduct geraakt waar we toch wel trots op zijn: een assortiment aan truien, breipakketten en patronen die ons allemaal verwarmen en de creatieve geest de vrije loop laten.
Omdat wij met een beperkte voorraad werken is de kans inderdaad groot dat het product een korte tijd nadat het online kwam al weer uitverkocht is. Om op de hoogte te blijven van de nieuwe launches houd je best onze instagram pagina warrem.knits in de gaten.
Komen de producten die uitverkocht zijn weer online?
Niet van al onze producten wordt weer een nieuwe voorraad opgeslagen. Ons systeem werkt als volgt: om de zoveel tijd komen er drie nieuwe truien en de bijbehorende online. Drie unieke designs die enkel voor een beperkte duur beschikbaar zullen zijn. Wanneer deze voorraad uitverkocht is, wordt ze niet meer opnieuw opgeslagen. Dan zal je dus moeten wachten tot de nieuwe designs weer online komen. Ook dit kan je het best volgen op onze instagram pagina warrem.knits.
Ik had een product in mijn winkelmandje en toen ik aan het afrekenen was, is er iets fout gegaan waardoor het product uit mijn winkelmandje verdween. En nu is het uitverkocht.
Soms gaat de verkoop van onze producten heel snel. Dan kan het zijn dat 2 klanten hetzelfde product in hun winkelmandje hebben op hetzelfde moment. Omdat het dan nog niet betaald is, staat er op de website dat dit nog niet uitverkocht is. Het zou dus kunnen dat jij en een andere klant op hetzelfde moment aan het afrekenen zijn voor dat specifieke product. Als de andere klant dan net wat sneller was, is het product al verkocht. Om dubbele boekingen te voorkomen wordt het product dan automatisch uit jouw winkelmandje verwijderd.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij doen er alles aan om de bestellingen zo snel mogelijk de deur uit te krijgen, dit hangt echter van verschillende factoren af. Wij zijn ook afhankelijk van de levering van onze wol, de verwerking door onze webshop en de levering door bpost. Na de bestelling krijg je een bevestigingsmail en vanaf dat het product klaar is om verzonden te worden zal je hier ook een mailtje van krijgen. Wanneer het product dan effectief verzonden is krijg je ook hiervan een mailtje met de trach&trace code op.
Is er ook een optie om mijn bestelling zelf te komen ophalen?
Als je liever niet wacht op de post en er zelf om wilt komen in Leuven, is dat zeker een mogelijkheid. Bij het afrekenen kan je kiezen tussen het zelf afhalen of het opgestuurd krijgen. Onze boxen worden klaargemaakt in Leuven. Wanneer ze klaar zijn voor pick up krijg je een mailtje waarin staat dat je er om mag komen en wanneer!
Ik heb een bestelling geplaatst maar ik kreeg geen bevestigingsmail.
Het kan zijn dat ons mailtje in jouw spam box is terecht gekomen. Check dit even als je dat nog niet hebt gedaan. Indien je de mail daar ook niet kan terugvinden kan je ons contacteren via het contactformulier of door een mailtje te sturen naar warrem.knits@gmail.com
Ik heb een breibox / patroon gekocht, maar er is iets wat ik niet goed begrijp over het breien.
Voor vragen over je breiwerkje kan je het best eerst kijken op onze instagram pagina warrem.knits. Daar hebben we een highlight 'breivragen' en een highlight 'FAQ'. Misschien vind je daar het antwoord terug. Indien dat niet zo is, kan je ons altijd een mailtje sturen naar warrem.knits@gmail.com of contact met ons opnemen via instagram.
Hoe werken de maten?
Onze truien zijn allemaal 'one size fits all'. Dit betekent dat het ontwerp zo is gemaakt dat het vrij los valt bij mensen die normaal een S of M dragen, nog altijd los maar niet zo extreem bij mensen die normaal een L dragen, en wat meer aansluitend valt bij mensen met een maat XL en meer. Aan deze fitting kan je niets wijzigen wanneer je een afgewerkte trui bestelt.
Als je het patroon of de breibox koopt kan je zelf nog kiezen om de trui wat kleiner te maken, dit kan je doen door van de onderkant bij de voor-en achterkant een aantal rijen minder te breien, en minder steken te meerderen dan in het patroon is aangegeven. De mouwen kan je ook wat meer aansluitend maken door minder steken te meerderen dan aangegeven. Voor specifieke informatie over hoe je dit het best doet kan je ons altijd een mailtje sturen via warrem.knits@gmail.com.